Den Haag- Groene boa’s krijgen niet makkelijker een vuurwapen. Een Kamermeerderheid heeft meermaals aangegeven boa’s in natuurgebieden beter uit te willen rusten tegen stroperij of lozers van drugsafval, maar demissionair minister Van Oosten (Justitie en Veiligheid) meldt dat bewapening ’alleen onder strikte voorwaarden en in bepaalde situaties’ mogelijk is. De boa krijgt wel makkelijker pepperspray of een wapenstok.
>> lees verder …
